tiistai 11. joulukuuta 2012

Moro pitkästä aikaa jakso loppui ja uusi jakso alkoi. Land Roverin kylki tuli maalattua ja seuraavaksi piti autosta maalata konepelti, oikoa sitä vähän, hioa kiveniskuja, kitata kiven iskut ja maalata se. Homma alkoi merkkien poistolla ja sitten rupesin hiomaan konepeltiä. Jonkin aikaa konepeltiä hiottuani se meni vähän kuopille joten tyydyimme laittamaa 5-7 kerrosta hiontapohjamaalia joka täyttikin hyvin kuopat. Sen jälkeen hioin tietyn osan konepellistä oisko ollu 600 hiomapaperilla, koska osa konepellistä maalattiin ja se lakattiin kokonaan. Sitten hioin ei maalattavat kohdat epäkeskolla ja 1500 vesihioma paperilla jonka jälkeen konepelti jäi odottamaan maalausta.

Konepellin jälkeen sain työkseni korjata autosta noin puolet katosta, koska se oli huonosti maalattu sitä ennen ja se kaipasi uudelleen maalausta. -Hioin eka ruosteet pois, sitten kittasin hionta kohdat, laitoin hiomisien jälkeen sprayhionta väriä. Ennen sprayhionta värin laittoa hion maalattavan alueen 600 hiomapaperilla ja loput siitä katon puolikkaasta hion epäkeskolla ja 1500 vesihiomapaperilla mataksi, koska katon puolisko lakattaisiin ja katon eka puolisko eli se jossa oli maali lähtenyt yms niin maalattaisiin ja koko puol kattoa lakattaisiin kokonaan jolloin ei jää hirveää rajaa. Katon ja konepellin maalaus ei mennyt kuin strömsössä, koska viime keskiviikkona väsyneenä tuli maalattua kummatkin jolloin maalaus meni pieleen joten maanantaina aloitin katon ja konepellin hiomisen, että sain tänään maalattua ja lakattua katon ja konepellin. Tällä kertaa maalaus ja lakkaus onnistui hyvin :) Land Roverin väri on: WB 642 ja vesiohenteinen väri. Eipä tässä varmaan muuta ollut tällä kertaa taas.

Aloitin tänään harjoitustyön tekemisen eli tommonen 300x400mm pellin pala taivutettiin kaarevaksi ja siihen opettaja teki lommon ja tarkoituksena jokaisella on siis tehdä tarvittavat kittaus, hionta, maalaus yms toimenpiteet tälle kappaleelle. Eli lommon kittauksesta pinta väriin asti vaiheet. Tietenkin ennen kittausta rasvanpoisto ja hionta, että kitti tarttuu. Kävimme tällä viikolla CAN ja ABS järjestelmiä, tänään puhuimme teorian tunneilla erilaisista autojen turvavarusteista.
Konepellin hiontaa

Konepellissä 5-7 kerrosta hiomaväriä

Katon hiontaa ja kittausta

Konepelti hiottu ja matattu sekä hiontavärin raja häivytetty

Katossa spray hiontaväri. Raja häivytettiinmyöhemmin

Konepellissä harso maalia. Tämän jälkeen konepelti ja katto epäonnistui

Konepelti lakattuna :)

Katto lakattuna

Toinen kuva lakatusta katosta

Tämmöinen harjoitus työ tehdään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti